PLAYGROUND DOCUMENTARY

PLAYGROUND DOCUMENTARY is a format at DOK.forum, carefully developed for our international industry guests. As far as DOK.forum @home can be accessed by industry professionals from all over the world, we are strengthening the format for this edition, offering playground sessions on different artistic and commercial topics. 

The core of PLAYGROUND is the informal atmosphere that invites speakers and audience as equals, to exchange ideas and talk about their projects and difficulties. Creating this special atmosphere within the virtual space will be a challenge for experts and audience, but we are looking forward to mastering this challenge together with all of you. 

See below for the sessions.

 

Workshop for a Successful International Distribution

Speaker: Pauline Mazenod (Windrose)
Saturday, 09. May, 10.00 am

Click here for the event

 

Reach the Audience! Digital Marketing Strategies for Documentaries

Speaker: Mathias Noschis (alphapanda)
Saturday, 09. May 2020, 12.00 am

Click here for the event

 

Expand Your Narrative Space with Digital Storytelling 

Speaker: Patrick Mueller (Docmine)
Saturday, 09. May 2020, 2.00 pm

Click here for the event

 

SPACE DOGS – A Case Study on Editing for Documentary Filmmakers

Speaker:
Anne Fabini, Iikka Vehkalahti (Rough Cut Service)
Elsa Kremser, Levin Peter (Filmmakers)

Saturday, 09. May 2020, 4.00 pm

Click here for the event

 

 

presented by XPLR: Media in Bavaria

  • Sat, 5/9/20
    10.00
    @home
  • Sat, 5/9/20
    10.00
    @home
Pauline Mazenod
Sales (Windrose)

Pauline Mazenod is the founder and CEO of Windrose, specialized in the international distribution of documentaries, animation, fiction series and performances, as well as its Head of Film Acquisitions & Sales. She lives between Paris, France where Windrose has its head office and Fürth, Bavaria, Germany where her team is based. Windrose has been distributing outstanding films for TV, VOD, airplane companies and educational institutions all over the world for more than 10 years. Its catalogue is composed of entertaining and demanding films that aim to change the viewer's life and help to make our world a better place. During her 7 years of studies, she spent one year in Montréal where she studied film analysis and international business management at Concordia University.

Patrick M. Müller
Produzent (DOCMINE)
 
Patrick M. Müller ist ein preisgekrönter Film- und Content-Producer mit Erfahrungen in der Film-, Fernseh-, Digital- und Radiobranche. Er ist Gründer und Mitinhaber der 2009 ins Leben gerufenen Produktionsfirma DOCMINE mit Sitz in Zürich und Berlin. Zuvor war er in der Geschäftsleitung von Condor Films, Millbrook Pictures und Tom Talent Holding in Zürich.  Für DOCMINE hat er das neue Produkt des Videobooks entwickelt, das Videos, Bildergalerien, interaktive Elemente und Texte kombiniert, um packende Geschichten für Tablets zu erschaffen. Das Videobook "Carl Lutz – Der vergessene Held" hat im Jahr 2014 den Deutschen eBook Award an der Frankfurter Buchmesse erhalten und wurde von Apple zu "Best of App Store 2014" ausgewählt. Für DOCMINE betreut Patrick M. Müller Kunden unter anderen wie die Airline SWISS, das Schweizer Fernsehen, Arte, Swiss Re, das Schweizer Aussenministerium und diverse Museen.
 
Für das Fernsehen produzierte er Prime-Time-Inhalte für sachbezogene Formate in den Bereichen Wirtschaft, Natur und Geschichte, die von internationalen Sendern wie BBC, ESPN, ZDF, 3SAT, Al Jazeera und SRF gezeigt wurden, sowie das erste Porträt des Schweizer Tennisspielers Roger Federer. Zu seinen künstlerisch ambitionierten Dokumentationen zählen „Beyond this Place“ und „Goodnight Nobody“, für die er mit mehr als einem Dutzend internationalen Preisen ausgezeichnet wurde und die auf internationalen Festivals in Cannes (Sélection ACID), Silverdocs Washington D.C., Leipzig und Krakau gezeigt wurden. 
 
Patrick Müller erwarb Abschlüsse in den Bereichen Filmproduktion, Journalismus und Jura an der Hochschule für Fernsehen und Film München sowie an der Universität Freiburg.
Mathias Noschis
(Alphapanda)

Mathias Noschis has 15 years experience working in marketing, social media and online PR in film and TV. He is the founder of Alphapanda, a film marketing agency with team members in Berlin, Warsaw and Geneva. Mathias has worked on span from fiction films The Orphanage (Cannes ’19), A Colony (Berlinale ’19), Another Day of Life (Cannes ’18), Touch Me Not (Berlinale ’18 Golden Bear) and God’s Own Country (Sundance ’17) to documentaries Lessons of Love (IDFA ’19), Lemebel (Berlinale ’19), Heartbound (TIFF ’18) or Hollywood titles Joker (Venice ’19), The Favourite (Venice ’18), and Shape of Water. Mathias is also a consultant for Creative Europe MEDIA and a marketing expert and tutor for organisations such as ACE Producers, Locarno Industry Academy, Dok.Incubator and IFFR Lab.